Fars dag

(null)

Idag är det fars dag och många firar dagen med sina pappor. Ni som gör det, NJUT! Man vet aldrig när man får se dem nästa gång.

Vi har inte sett pappa/morfar sen jul, och vi vet heller inte när vi kan ses nästa gång. Räknar med att det inte blir i år, säkert inte förrän långt in på nästa år. Bara på grund av att vi bor på fel sida om landsgränsen.

Jag känner att jag sliter väldigt med det om dagen, speciellt nu när det kom nya regler som gjorde det svårare att resa över gränsen. Även om vi kanske inte sågs så ofta innan, så möttes vi ju ändå några gånger varje år når det var någon som fyllde år och när vi hade semester. Men nu i år har det inte blivit någonting, var några i familjen som var här i mars när Anton fyllde år. Men det börjar också bli väldigt länge sen. 

Så det enda jag önskar mig nu är att alla klarar av att hålla de regler som är och håller avstånd från varandra så att vi klarar av att minska spridningen av detta! Då kanske även jag kan få möta min familj snart.

Kommentera här: